Kolo kot vsakdanje prevozno sredstvo v večjih mestih

Slovenija v zadnjih letih postaja vse bolj kolesarska država, a s tem ne mislimo samo na gorske kolesarje, ki so v. zadnjem letu dobesedno v razcvetu, ampak tudi na kolesa kot prevozno sredstvo v mestih. Namreč izkaže se, da se v marsikaterem mestu na ta način izognemo prometnim zamaškom, hkrati pa vedno najdemo svoje parkirno mesto. Če za primer vzamemo večja zahodnoevropska mesta, kaj hitro opazimo, da se tam večina ljudi po mestih prevaža s kolesom. Še več, zgrajene imajo celo prave ceste za kolesarje, povsem ločene od avtomobilskih površin.

Potrebna oprema

Vprašali se boste, kaj vse potrebujete, če živite na primer v ljubljani in bi se radi učinkoviteje prevažali v službo in po opravkih? Preprosto, najprej mestno kolo. Največkrat srečamo stara mestna kolesa, ki so nekomu že odslužila, nam pa pridejo prav, saj so zelo preprosta za vzdrževanje, ni težav z rezervnimi deli in kar je med drugim tudi pomembno – ne izstopajo. Moje razmišljanje je takšno, da je potrebno imeti mestno kolo, ki ni preveč izstopajoče in po izgledu drago ter privlačno, saj se lahko hitro zgodi, da nam bo kdo kolo odtujil, kar pa niti ni tako redek dogodek.

Od dodatne opreme nam zelo prav pride košara, če se odpravljamo po nakupih, ali pa če nam preprosto ni za nositi nahrbtnik. Priporočljiva je tudi namestitev odsevnih teles in sprednje ter zadnje luči, da v primeru kolesarjenja ponoči ostanemo vidni.

Prednosti in slabosti mestnega kolesarstva

Potrebno je izpostaviti ogromno prednost – to je mobilnost v mestnih jedrih. S kolesom lahko prevozimo skoraj vse ulice in dosežemo vsako številko veliko prej kot če hodimo peš, prav tako vedno najdemo mesto za parkiranje kolesa. Če imamo kolo, se vozimo po kolesarskih stezah, ki največkrat vodijo ob cestah in preverjeno je, da v primeru zgoščnega prometa s kolesom prepotujemo isto razdaljo veliko prej kot z avtomobilom. Kot iz mobilnega vidika, je pomembno za gledamo tudi iz vidika zdravja. Če vsak dan kolesarimo v službo in nazaj naredimo ogromno kilometrov, s tem pa razgibavamo telo in skrbimo za kondicijo že na vse zgodaj zjutraj in prav tako po napornem dnevu v službi; še posebej, če v službi veliko sedimo. Saj veste – zdrav duh v zdravem telesu!

Seveda pa kot pri vsaki stvari, ima tudi mestno kolesarjeje nekaj pomanjkljivosti. Najprej je vredno izpostaviti, da nekatera mesta ali deli mest nimajo dobro urejenih kolesarskih poti, ali pa so urejene le deloma in je potrebno prehajati iz glavne ceste na kolesarske površine in obratno, kar pa predstavlja nekaj tveganja in nevšečnosti. Kot kolesar smo v primeru, da se vozimo po cesti zelo ranljivi, za to je potrebna še posebna pozornosti in opazovanje okolice. Če se v poletnih in pomladnih mesecih vsakodnevno vozimo s kolesom v službo, se zna ta navada na jesen in zimo nekoliko spremeniti. Zaradi vse pogostejšega dežja in hladnega vremena nam to otežuje kolesarjenje. Dan je vse krajši in namestitev ter uporaba lučk je zelo priporočljiva. Vsi ti nezaželjeni vremenski pojavi prisilijo še ostale kolesarje, da bodo za pot v službo raje uporabili avto, kar pomeni, da je možnost zgoščenega prometa še večja.

Kljub nekaj naštetih pomanjkljivosti, pa je in bo, kolo kot prevozno sredstvo v mestu še vedno zelo priljubljeno in učinkovito prevozno sredstvo!

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.